Här verkar det finnas kompetens! Söker en GPS/...

pryl som kan följande:

-GPS som lagrar min färdväg på karta och där jag kan få ut fina höjdkurvor med avseende på avverkad distans och/eller tid samt hastighet.
Givetvis skall det gå att exportera data/diagram till förekommande pc-program på ett enkelt/snabbt sätt!

-skriva in minnseanteckningar, gärna med tillhörande litet tangentbord.

-färg givetvis.

-batterisnål.

-all sköns tillgängliga kartor över Sverige, Röda, blå etcetera.

Utan att vara insatt i marknaden lutar det åt en PDA med GPStillsats för ovan ändamål. Någon som har erfarenhet? Hemsidor...? Någon som har tips på bra, "billiga" lösningar. Gärna inköp i USA då jag skall dit om någon vecka.

Skall kartlägga alla mina löpspår och cykelvägar... ;-)

Tack på förhand!
Jmlove

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Om du har 589 dollar över så kan du ju köpa en Garmin iQue3600 - Palm och GPS i ett... :)
Sök i forumen annars.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips