Hängslen

Ja precis, de första du hänvisa till har ju fästpunkter som jag är ute efter. Verkar praktiskt att bara haka i bälteshällorna, dock ser dom lite väl ”klumpiga” ut. Vill ju inte ha några skav från höftbältet på ryggsäck.
First Lites spännen ÄR små och nätta, jag känner inte av dem under avbärarbälte eller samebälte för den delen.

Hängslen med bara 2 fästpunkter avlastar bra, speciellt om de fästs i lite styvare bälten.

De med velcro blir lite tjockare och styvare.
 
Hm, hur funkar dom clipsen, alltså de i plast?
Ungefär som vanliga bältesclips men hävstången går nerifrån och upp. Och de saknar de vassa tänderna...

Jag är nöjd, köpte dem för att jag måste passera metalldetektorbåge flera gånger per arbetsdag - och det blev irriterande obra att tvingas ta av sig hängslena (med tillhörande tappade byxor) varenda gång. Det räcker mer än väl att tvingas köra plånbok, tfn, kamera, nycklar och hölster genom röntgenapparaten vareviga gång. Att ovanpå det stappla in med byxorna kring fotknölarna - inget kul...
/Odd
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Olasko Hängslen Kläder 9
Jmhe Hängslen till skalbyxor Kläder 11
Gun-valld Hängslen el bälte? Kläder 1
sagoskog Skalbyxor med hängslen Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.