Hängmatta

har sett när man vart ute o fiskat folk som har väldigt smidiga hängmattor som väger inget o är breda o fina som man sätter i träd nån som kan ge några tips o isf var man hittar dom???

Allso hängmatta o ha med sej på tältturen

tack på förhand

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Naturkompaniet

Såg en sådan på naturkompaniet idag. Såg den bara i fönstret så jag vet inte vad den kostar än. den såg ioförsig bara ut att ha myggnät, men dedet är ju bara att hänga upp tak av något slag. Själv så ska jag använda ett sovsäcksskydd, som en ytsovsäck som skyddar mot regn. Det ä bara o lägga sovsäcken inne i denna o det är klart. Tak behövs inte till denna men jag har det för sökerhets skull. Till det använder jag min fars poncho som man brukar använda även som regnskydd/tält.
Väldigt praktiska grejer båda två. Enda nackdelen jag kan komma på gällande hängmattan är om det börjar blåsa. Det kanske man ordnar med nått snöre i marken eller så, för om det gungar litegranna så gör det ju inget.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips