hällregn... och ingen som helst fråga att svara på.

Jag har nog ingen fråga att svara på, trots att det finns många många av er som är en stor källa till kunskap. Det enda jag ville säga är nåt annat.

Det hällregnar utanför. Eller, njae, men regnar rejält utanför, och det enda jag vill att få sticka iväg. Fast jag måste jobba tre veckor till.
Men sen så, sen bär det iväg. Tänk att man går och längtar efter en potentiellt regnvåt, svettblöt, skitig men ändå helt fantastisk tillvaro som kallas "semester i de svenska fjällen"...

Hoppas alla får en lika bra tur som jag hoppas få.
 
Och här regnar det inte. Men så skall jag ju iväg om en timme också.

Men jag skall inte till fjällen, utan till Köpenhamn:)

Men för att få in lite natur i detta inlägg vill jag passa på att rekommendera botaniska trädgården i köpenhamn. En oas som inte får missas om man är i denna stad.

mvh Christian (som åker till Svalbard om en vecka)
 
Hänger på denna tråd,

Har varit "inlåst" länge i väntan på att mina barn skall bli stora nog att följa med ut på fjället.
I sommar är det dax :) iofs bara en 3 dagars på fulufjället men i alla fall.... Gissa om man har längtat efter detta, Underbart!

/Gugge
 
CanDman; sa:
Har varit "inlåst" länge i väntan på att mina barn skall bli stora nog att följa med ut på fjället.

Hur gamla är barnen? Jag var 2 år första stugvandringen, brorsan var 6 veckor första dagsturen. Även små barn kan vara på fjället (men kanske inte Sarek om man inte går själv:) )
 
chralm; sa:
Och här regnar det inte. Men så skall jag ju iväg om en timme också.

Men jag skall inte till fjällen, utan till Köpenhamn:)
I Lund börjar det precis att regna, man kan nog anta att vädret är det samma på den andra sidan...

Alltså: Medtag gtx-jackan

/Håkan
 
Regn

och allmänt skit-väder är väl alla pryltokiga frilufsares dröm under den icke lediga tiden av âret, pà det att man dâ helt legitimt kan springa omkring med sina thermolite base layer, Polartech mellanlager och super-slimmade skal-jackor även till vardags?

I Spanien för övrigt varmaste juni sedan urminnes tider, sâ lite regn skulle inte vara dumt... men det lär väl dröja..

Mvh / Mats
 
Helags kom just hem ..

Vi kom igår kväll hem efter 3-4 dagars på Helags, det regnade och snöade när vi gick upp i måndags och det var kallt och blåsigt, men efter denna natten så var tisdagen perfekt, svettig och nu faktiskt lite solbränd ! Jag har haft min första semestervecka och den tillbringade jag med 28 kg på ryggen i 3 mil ! Det har varit skönt och mina vänner (2st.bröder, 2st.barn och 1st.brorsbarn) och jag är nöjda för en liten stund ! Mina "farhågor" om alla skriverier på forumet ang. Hillebergs-tält är borta, det ÄR bra tält även om de är dyra. Nu tillbaka för planering av nästa tur ... Skön sommar på er alla !
 
lyllo!!!

(ungdomsterminologi som här inrymmer "lyckliga du som redan fått uppleva och dessutom verkar vara på väg igen, redan innan jag ens skymtat semestern" :)
 
Foton...

Salmo Trutta; sa:
lyllo!!!

(ungdomsterminologi som här inrymmer "lyckliga du som redan fått uppleva och dessutom verkar vara på väg igen, redan innan jag ens skymtat semestern" :)

Kolla på fotoalbumet, jag la upp 4 bilder där !
 
Re: Regn

malindo; sa:
och allmänt skit-väder är väl alla pryltokiga frilufsares dröm under den icke lediga tiden av âret, pà det att man dâ helt legitimt kan springa omkring med sina thermolite base layer, Polartech mellanlager och super-slimmade skal-jackor även till vardags?
..hmmm... jag är så gammal att jag går tillbaka i tiden. Har skaffat mig skinnbrallor. Från Berghaus, Haglöfs, Wolfskin och andra hypade varumärken till T&P Outdoor "made in Pakistan" - beställda från ITAB ;-)
Köping idag, upphåll, båser kallt, 23.3 grader// Roland
 
Boden denna stund: Mulet, spridda skurar, 11 grader och en något kylig vind. Ingen midsommarlunch i det gröna i dag inte. I dag är det f.ö. en vecka tills jag åker till Kiruna för vidare uttransport till Tavvaätno, får hoppas att vädret bättrar sig något tills dess.

Glad midsommar på er
David
 
Köping

Verkar vara perfekt väder i Köping... längtar efter dylik väderlek för att âterigen kunna mysa omkring med min Gore-Tex jacka, mina Cordura Trekking-brallor samt naturligtvis mina super-boots.

Här bryr man sig inte sâ mycket om midsommar, sâ en annan sitter som vanligt pâ jobbet och tittar ut genom fönstret och den osedvanligt varma juni-dagen:

cpic3ef2c96aca90c_tn.jpg


Det där med läderbrallor kan ju möjligen ha med àldern att göra, eller kanske áven med vildmarksursprung? Pà dessa breddgrador är det dock mest eleganta damer med feta bank-konton som struttar omkring med dylika ;-)

Glad midsommar!

mats (pà jobbet, som sagt)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.