gyllbergen stugor alt annat turförslag

Är den nån som har koll på om raststugorna runtomkring gyllbergen utanför borlänge är öppna för övernattning året runt och om man kan elda i dom? Funderar på att åka en 2 dagars tur med 1 övernattning i området.

Är det mycket folk i området? blir man besviken om man vill ha en måttlig mängd vildmarkskänsla?

Är det i så fall någon som har något förslag på alternativ: ställe man kan åka skidor på i "vildmark" med övernattning i stuga där man kan elda och ha det lite gott på kvällen? Bor i Uppsala så vill inte åka alltför långt.

Stugor i Gyllbergen

Nu kan jag för mitt liv inte minnas om stugan vid DRAGSJÖN har kamin inne, en kvalificerad gissning är att där finns kamin men jag har inte varit inne i den på många, många år.

Vidare är jag inte helt säker på om det finns ytterligare några öppna stugor i trakten förutom värmestugan vid parkeringen vid GYLLE FÄBODAR.

På helgerna under vårvintern är GYLLBERGEN ett populärt utflyktsmål - det kan vara väldigt med folk.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.