gyllbergen stugor alt annat turförslag

Är den nån som har koll på om raststugorna runtomkring gyllbergen utanför borlänge är öppna för övernattning året runt och om man kan elda i dom? Funderar på att åka en 2 dagars tur med 1 övernattning i området.

Är det mycket folk i området? blir man besviken om man vill ha en måttlig mängd vildmarkskänsla?

Är det i så fall någon som har något förslag på alternativ: ställe man kan åka skidor på i "vildmark" med övernattning i stuga där man kan elda och ha det lite gott på kvällen? Bor i Uppsala så vill inte åka alltför långt.
 
Stugor i Gyllbergen

Nu kan jag för mitt liv inte minnas om stugan vid DRAGSJÖN har kamin inne, en kvalificerad gissning är att där finns kamin men jag har inte varit inne i den på många, många år.

Vidare är jag inte helt säker på om det finns ytterligare några öppna stugor i trakten förutom värmestugan vid parkeringen vid GYLLE FÄBODAR.

På helgerna under vårvintern är GYLLBERGEN ett populärt utflyktsmål - det kan vara väldigt med folk.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.