Avstånd mellan STFs stugor?

Hej!
Var sjutton kan jag hitta avstånd mellan STFs stugor, utan att köpa kartorna?
Vill gå på tur mellan Fjällnäs och Grövelsjön i påsk, och göra en bedömning av avstånden i förväg.

Ngn som har ett tips? Har förlorat mig på STFs krångliga hemsida och ger snart upp .. Suck.

Tack på förhand!
Charlotte
 
Hej!
Var sjutton kan jag hitta avstånd mellan STFs stugor, utan att köpa kartorna?
Vill gå på tur mellan Fjällnäs och Grövelsjön i påsk, och göra en bedömning av avstånden i förväg.

Ngn som har ett tips? Har förlorat mig på STFs krångliga hemsida och ger snart upp .. Suck.

Tack på förhand!
Charlotte

Hmm, tycker nog du ska ha kartor även om du ska gå mellan stugorna. Dimma, storm och annat inträffar även på rösade leder.

Men du kan också titta på http://www.gis.lst.se/

Christian
 
Det finns väl inget trevligare än att sitta vid köksbordet med kartorna utbredda och mäta o räkna o planera?
Hur kan man inte vilja köpa kartor?
Annars är nog svaret pâ frâgan just länken ovan, eller gâ till bilioteket och lâna böcker om vâra fjäll-leder.
 
Jag håller med om att det är krångligt på STF:s hemsida med avstånd osv.

Tänk om dom kunde snegla lite på våra grannar i väster (DNT) och se hur dom lagt upp det.
På deras hemsida http://www.turistforeningen.no/ finns det något som heter Turplanlegger.
Där finns det massor av sträckor upplagda med avstånd, beskrivningar etc. Sträckorna kan man spara under "Min tur" så att man får allt samlat på ett och samma ställe. Sen är det bara att skriva ut så har man all info på ett och samma papper.

Testa gärna!
 
Jag kan läsa kartan.

Hej grabbar

Sorry om var otydlig: älskar kartor. Läser dessutom kartor j-igt bra. Som en hel karl skulle man kunna säga. Bär alltid med mig minst 2 (en i reserv om man skulle tappa bort den vid ett vad t ex).

Men just precis därför vore det ju fina fisken om jag SLAPP kuta iväg och köpa nya kartor över potentiella turområden som jag inte redan känner till, före jag bestämt vilket område som gäller den här gången.

Men tack för tipsen och länken, och det blir en 3-dagars tur från Bruksvallarna till Grövelsjön (och ja, det blir halvlånga dagsetapper men jag "stressar" inte fram jag bara njuter av fjällen på mitt sätt).

C
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
på tunn is Stugtur med korta avstånd Turskidåkning 11
Fjle Avstånd per dag? Turskidåkning 2
TFTF Pulka eller ryggsäck mellan stugor? Turskidåkning 10
Jackiie Tältplats mellan Fossbakken och Narvik? Turskidåkning 0
diwic I skogen mellan stugor? Turskidåkning 15
AndersSupertramp Kryssmarkering finns det mellan Allesjaure och Unna Allakas Turskidåkning 3
Jackiie Turskidor mellan städer (Västerås-Uppsala)? Turskidåkning 4
Glännman Tips på turskidetur mellan stugor påsken 2017 Turskidåkning 4
gide Gena mellan Herrklumpen och Fruntimmersklumpen Turskidåkning 1
thureb April och maj mellan Nikkaluokta och Katterat Turskidåkning 3
Promenad Skillnad mellan längdpjäxa och turpjäxa? Turskidåkning 8
Gly Upphittat, Solglasögon mellan Abiskojaure och Alesjoure 2013-03-03 Turskidåkning 0
sofiah Tips önskas! Tur/längdskidor i närheten av E20 mellan Gbg och Laxå? Turskidåkning 2
StellanK Kite med tuskidor mellan Abisko - Keb Turskidåkning 6
Spinspider Skidtur mellan stugor vid nyår? Turskidåkning 3
paugusts Flacka spår mellan Gbg-Borås-Alingsås? Turskidåkning 1
Silverfox Snötillgång mellan Abisko - Nikka Turskidåkning 6
tjolanta Tur mellan Ritsem och Kebnekaise Turskidåkning 2
japp Led mellan Storlien och Hemavan? Turskidåkning 5
Grinchen Vildmarksleden mellan Skatås Hindås Turskidåkning 1
rannug Förslag till tur mellan jul och nyår? Turskidåkning 0
Silverfox Klassiskt mellan Abisko & Keb Turskidåkning 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.