Stugor i Lunndörrfjällen

Vinterns fjälltur kommer att bli en trygg tälttur - dvs mestadels i närheten av stugor. Dock har jag sett på kartan att det inte är så tätt mellan stugorna i Lunndörrfjällen. Kanske finns enbart raststugan i själva Lunndörren. Nu undrar jag om någon av följande stugor är öppna:
Stugorna vid sydvästra delen av Vålåsjön samt stugan vid Gråsjön.
Dessutom undrar jag hur det är med raststugan vid Dörrsjön. För något år sedan hörde jag att den inte fanns kvar. Sant eller falskt?

undrar HåkanF
 
Vinterns fjälltur kommer att bli en trygg tälttur - dvs mestadels i närheten av stugor. Dock har jag sett på kartan att det inte är så tätt mellan stugorna i Lunndörrfjällen. Kanske finns enbart raststugan i själva Lunndörren. Nu undrar jag om någon av följande stugor är öppna:
Stugorna vid sydvästra delen av Vålåsjön samt stugan vid Gråsjön.
Dessutom undrar jag hur det är med raststugan vid Dörrsjön. För något år sedan hörde jag att den inte fanns kvar. Sant eller falskt?

undrar HåkanF

Jag var vid raststugan vid Dörrsjön i september 2008, då stod den där. Fin plats, men oj vad det blåste!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.