Gruvbergsleden, Bollnäs kommun

Jag har hittat en för mig ny led i södra Hälsingland: Gruvbergsleden, som verkar gå från byn Gruvberget och slingra sig runt närliggande byar. Jag hittar tyvärr väldigt lite information om leden när jag söker, utan får mer träffar gällande en led med samma namn i Järvsö - som alltså inte är samma led. Är det någon här som gått Gruvbergsleden i Bollnäs kommun? Den syns bland annat på Naturkartan.se's kartor:

1644957897530.png


Är det någon här som vet någon om Gruvbergsleden?
 
Jag har hittat en för mig ny led i södra Hälsingland: Gruvbergsleden, som verkar gå från byn Gruvberget och slingra sig runt närliggande byar. Jag hittar tyvärr väldigt lite information om leden när jag söker, utan får mer träffar gällande en led med samma namn i Järvsö - som alltså inte är samma led. Är det någon här som gått Gruvbergsleden i Bollnäs kommun? Den syns bland annat på Naturkartan.se's kartor:

Visa bilaga 38342

Är det någon här som vet någon om Gruvbergsleden?
Jag har inte vandrat just den leden, men jag undrar om du har denna karta:
Om inte rekommenderar jag dig att införskaffa den. Den visar mängder med vandringsleder samt vindskydd och övernattningsstugor i ett stort område.
 
Jag fick svar från Finnskogsriket.com om leden, som rekommenderade att man startade en bit från Gruvbergets anstalt om man vill vandra leden. Den underhålls och sköts dock regelbundet, så den ska finnas kvar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Eric R Tjustleden, 200 mil i Västerviks kommun Vandringsleder 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.