Griptape rekommendation

Grepptejp...

Har du ingen av de större sportkedjorna i närheten?

Det är väl samma sort som används till tennisracketar,cykelbutiker har annars en variant för lindning av bockstyren.


peter
 
testa en skateboardbutik. det är inte elastisk tejp men funkar med förstärkning. sliter lite på handkar bara. annars funkar tejp för hockeyklubbor också.
 
"griptape" osv från skateboardbutiker tycker jag isar upp för lätt för att det ska vara ett bra alternativ. Möjligen vid drytooling eller kort topprepsklättring annars är det inte roligt att få totalt nedisade grepp mitt på en 5 repors led.
 
SWIX grön? Vet inte hur det funkar för isyxor, men till forspaddlar kan man köra greppvalla. Ju "kallare" valla desto mindre kletig. Isar garanterat inte igen iallafall.
 
Hmm, ja det har ordnat sig nu. Hittade precis det jag sökte på Stadium, tennisracks-grepp-tejp.

Griptape a la skateboard, funkar fint till alpin/vandrings yxor tycker jag. Grön SWIX låter ju mysigt=) det måste jag testa, nä kanske inget för klättring? vad vet jag..
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...