Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Grattis Göteborg....

Först ett klargörande: jag har inga kopplingar till Utekartan, och tjänar inte på denna gratisreklam.

För alla er som åker skridsko i Göteborg, med omnejd, är det intressant att veta att Utekartan (http://www.utekartan.se), tar fram en serie Tyvek-kartor över Västra Götaland.

Tyvek kartorna är fantastiskt bra för skridskoåkning, paddling, eller andra utomhusaktiviteter.

**** Saxat från utekartans hemsida ***********

006-10-23: Nu lanserar vi kartor över Västra Götaland! Det blir 4 serier (16 kartor) runt Göteborg, Borås, Vänersborg och över Dalsland. Kartorna täcker ett stort område från Stråken vid Bottnaryd i öster till Marsstrand i väster och från Fegen i Halland i söder till Töcksfors i Värmland i norr. Det blir en massa intressanta sjöar och naturområden på kartorna. Kartorna kommer att finnas tillgängliga i början av december.

Undrar om kartan är så bra att man kan utnyttja den i samband med letande efter nya fiskeplatser från land?

~Paul~

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Jag trodde av rubriken att Dressman öppnat en långfärdsskridskoklädsbutik i Göteborg. Sedan fick jag för mig att det kanske var Ruddalen som hade öppnat men så var det tydligen inte.

<font color=white>Tack för att du pushade för kartan Erik, vågade inte göra det själv.</font>

-Palle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips