Gratis GPS

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Den ser ju trevlig ut men ännu trevligare är det om den fungerar som det var tänkt.
Ibland kan det vara lite känsligt med vilket operativsystem man använder, win7 eller XP.
Det vore ju kul att få veta om det hela får ett lyckligt slut.

Det ser ut att vara en sån där "hitta-hem"-GPS med tracklog, typ denna:
http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=83740

Jag fick en ännu enklare logger utan display i samband med en annan prenumeration, ungefär samma "kvalitet". Men den funkar, min dator (Win 7) hittade den automatiskt, och sen med programvaran Sportstracker så kan man kolla var man varit via enkla kartor eller skicka vidare till Google Earth, precis som det står i beskrivningen till din.

Ge inte upp! Tror säkert att manicken funkar i sig, men det hjälper ju inte dig om inte din dator hittar den... Testa på någon dator med annat operativsystem än din dators? Både XP och Win 7 verkar ju annars rätt duktiga på att hitta USB-inkopplade prylar automatiskt. Ledsen, det här blev ju inte mycket hjälp inser jag!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips