Gratis GPS

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den ser ju trevlig ut men ännu trevligare är det om den fungerar som det var tänkt.
Ibland kan det vara lite känsligt med vilket operativsystem man använder, win7 eller XP.
Det vore ju kul att få veta om det hela får ett lyckligt slut.

Det ser ut att vara en sån där "hitta-hem"-GPS med tracklog, typ denna:
http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=83740

Jag fick en ännu enklare logger utan display i samband med en annan prenumeration, ungefär samma "kvalitet". Men den funkar, min dator (Win 7) hittade den automatiskt, och sen med programvaran Sportstracker så kan man kolla var man varit via enkla kartor eller skicka vidare till Google Earth, precis som det står i beskrivningen till din.

Ge inte upp! Tror säkert att manicken funkar i sig, men det hjälper ju inte dig om inte din dator hittar den... Testa på någon dator med annat operativsystem än din dators? Både XP och Win 7 verkar ju annars rätt duktiga på att hitta USB-inkopplade prylar automatiskt. Ledsen, det här blev ju inte mycket hjälp inser jag!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips