Grannanrna tror att jag handlat på IKEA nästan varje dag

Köp ett gäng Klättermusen Mithril Kevlar, klipp av ärmarna, sy igen huvudhålet och gör remmar av ärmarna. Vips har du kevlarbaggar, bara 3700 kr/st + arbete...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kamraten på Haninge segel och kapell...

sydde ihop ett par påsar av stuvarbitar från segel och kapell. Vita och fina.

Så syr du inte själv så prata med segelmakarna, de kan säckert sy ihop nått - men det lär kosta en slant.

//Dag

har äntligen efter nästan 3 månader fått "tummen ur" å kollat på hööks. dom har bleka röda, lite bleka svarta, skarpt rosa och så vita. det finns en lite stabilare variant typ som ikeas, men åxå en tunnare å något djupare. så det fanns lite att välja på. men priset va ett helt annat än på ikea. 19 för dom mindre och 25 för dom stora klenare.
köpte bara en svart för att känna om färgen känns rätt : )
det värsta är ju att nu har jag nästan vant mej vid dom ikeablå.
suck!!!

men man kan ju ha olika färg till olika kajaker : )

tack för tipset
var i kungens kurva idag och köpte stora svarta (de hade bara en storlek där)
nu slipper jag äntligen har ikeas kasse (jag hatar ikea ;) )

det värsta är ju att man vänjer sej.
det funkar till och med att ha biltemas blå spännremmar. bara man vänder på sista biten så spännet kommer åt fel håll. då slipper man biltematexten på spännbandet.

hatar ikea?? dom som har så billiga halvgoda pizzabitar : )

ps. du får rapportera om dom stora svarta håller. jag tyckte dom verkade mkt tunnare än ikeas blå

Har nu använd en svart kasse rätt mkt utan att behandlar den som råa ägg.
Den få klart godkänt. Den är såklart lite sliten i botten pga vassa klippor men inga hål och det lär det inte bli på ett bra tag heller.
Lite trasigt är den där handtaget är fastsydd. Dock hände det när jag var på en liten ö där jag inte hittade nånting att spänna fast min tarp så slängde jag helt enkelt massa grejer i kassan och spände tarpen i handtaget.
Tyvärr blåste det typ 7-8m/s den natten och tarpen slog som en piska.
Väskan fungerar fortfarande och det går att bära tungt men handtagen är lite "utriven"
Tror att det hade varit likt med andra kassar...

Du behöver min Black Hole bag mer än jag gör. Totalt oförstörbar gummibag som skulle svälja en hel dykutrustning till exempel, när du inte använder den faller den ihop längs förberedda veck och blir inte större än en handväska. Använder den två ggr per år, skam på mig.

Köp en blå kajak som matchar IKEA-påsarna om det är ett sånt stort problem!

SJälv kör jag med både IKEAs blåa och Biltemas blåvita. Finns väl i alla möjliga färger som säljs som tvättsäckar. Det är väl typ same shit.

Det som verkligen stör, är min röda kajak. Hatar färgen! skulle köpt en skogsgrön så man inte lyser som en flugsvamp i skogen. (Motorbåtarna ser en ju inte iaf så färgen är ju skitsamma ur den synvinkeln).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips