GPSMAP 76S kontra Vista?

Jag undrar om det är någon mer skillnad mellan Vistan och GPSMAP 76S än att GPSMAP 76S har större display och flyter? Har GPSMAP 76S solens upp och nedgång?

Dessutom undrar jag om fugawi och kartex 3.05 stöder GPSMAP76S, med tanke på att GPSMAP 76S inte fanns när programmet gjordes?

Om man har en GPSMAP 76S köpt i USA, undrar jag också om man kan ta bort den förinlagda kartan över USA och lägga in den europeiska?

Kan man utöka minnet i GPSMAP 76S?

Vore kule med svar på några av frågorna i alla fall.

MVH

/Mac

Läs på Garmin

Jag undrar om det är någon mer skillnad mellan Vistan och GPSMAP 76S än att GPSMAP 76S har större display och flyter?

Gå in på http://www.garmin.com/outdoor/compare.jsp och välj de GPSer du vill jämföra. Då ser man att GPSMAP 76S har akustiskt alarm, ingång för extern antenn mm

Har GPSMAP 76S solens upp och nedgång?

Förmodligen har GPSMAP 76S solens upp och nedgång, för det har alla andra Garmin haft i många år, så det finns väl ingen andledning att ta bort detta. Ladda hem manualen på http://www.garmin.com/products/gpsmap76s och läs

Dessutom undrar jag om fugawi och kartex 3.05 stöder GPSMAP76S, med tanke på att GPSMAP 76S inte fanns när programmet gjordes?

Kartex 3.05 supportar inte GPS76, men i Kartex 4.0 finns Garmin 76 med bland de GPSer man kan ställa in. Men om Lantmäteriverkets programmerare lyckats göra programsnutten riktig vet jag inte. Kartex 4,0 är inte direkt felfri, utan tvärt om, det är många funktioner som finns med i verktygsfälten som inte funkar eller saknas helt (åtminstone får jag bara felmeddelanden när jag försöker använda vissa funktioner).

Om Fugawi supportar GPSMAP76S vet jag inte, men jag skulle tro det, eftersom dom som gör Fugawi lever på nöjda kunder, och kommer med programrevisioner då och då. Kolla med Solteknik http://www.soltek.se

Per Brune

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Manualen bäst

Att ladda hem manualen är det klart bästa tipset när det gäller att jämföra detaljer mellan olika mottagare. Där är ju även skärmbilderna återgivna, så man kan se precis hur det ser ut när man använder grunkan.

Rent allmänt har 76-serien en mer marin inriktning är det "traska och gå"-inriktade eTrexmottagarna.

Anders

Fasen va skumt!

Jag måste nämligen svara på mitt eget inlägg för att kunna se vad andra har svarat! Alla andras frågor kan jag läsa svaren hos så.... jag kommer kanske skriva lite då och då för att se om någon har svarat! Helt sjukt!

/Mac

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips