GPS

Hejsan,

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag ska köpa en GPS användas vid fjällvandringar, komplement till sjönavigeringen, för skojs skull. Det sista är väl det man använder den till när det inte är dimma ;-)

Frågan är bara. Vad får man för 3000:- i Sverige? Vilka märken är det som gäller. Är det fortfarande Garmin? Hade en sådan i lumpen.

Skulle vara tacksam för svar på rekomendationer utav modell samt ca.pris.

Med vänlig hälsning
Henrik

Forum "Navigering"

här på Utsidan har det mest om GPS, kolla där! Det finns mer tips än man behöver. Det har varit så kul att följa att jag var tvungen att köpa en egen Garmin.

/Andreas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har själv en Silva Multinavigator....är nöjd men har inget att jämföra med.

Den är väl iofs lite dyrare än 3 papp.

P

Magellan SporTrak Pro

Hej!
Jag var en gammal trogen Garmin ägare tills för en månad sedan. Då köpte jag en Magellan SporTrak Pro efter att tidigare haft en Vista. Skillnaden var påtaglig. Förutom att SportTraken har ett smartare menysystem och är enklare att använda så är satellitmottagningen väldigt mycket bättre. Min Garmin tappade alltid mottagning i tät terräng vilket var väldigt iriterande, den här apparaten verkar klart kraftfullare. Det kan hända att Garmins nyare apparater har bättre mottagning än tex Vista det vet jag faktiskt inte. Hur sam helst jag är mycket nöjd med min apparat!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips