GPS/USB-port

Har en Garmin GPSMAP 76S som jag försökt ansluta till USB-port på min dator. Har en USB-adapter till PC-kabeln, men det fungerar inte. Drivrutiner för adaptern är installerade.
Har någon ett tips hur man löser problemet.
Mvh Olle Bylund

Vilket program

Vilket program och vilken USB- serie omvandlare har du i datorn ?
PS: Vet du vad du heter ;)

Per Brune

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
GPS/USB

Hej Olle!

Jag hade samma problem i början också. Kolla om du kan byta com-port själv så måste jag köra på com4 för att få det att fungera. Ett trick som jag använde var att ladda hem EasyGps och testa genom det. http://www.easygps.com/default.asp?rc=J95R4

Lycka till!

// Magnus

Kajak; sa:
Har en Garmin GPSMAP 76S som jag försökt ansluta till USB-port på min dator. Har en USB-adapter till PC-kabeln, men det fungerar inte. Drivrutiner för adaptern är installerade.
Har någon ett tips hur man löser problemet.
Mvh Olle Bylund

Re: Vilket program

Brune; sa:
Vilket program och vilken USB- serie omvandlare har du i datorn ?
PS: Vet du vad du heter ;)

Per Brune

Jag vet vad jag heter! Fel info på utsidan. Fixat nu.

Jag använder OZIEXPLORER
[Ändrat av carlolof 2003-05-05 kl 22:36]

Re: Re: Vilket program

carlolof; sa:
Jag vet vad jag heter! Fel info på utsidan. Fixat nu.

Jag använder OZIEXPLORER
[Ändrat av carlolof 2003-05-05 kl 22:36]

ja bra

En kille jag hjälpte har USB- serie omvandlare som tycker att serieporten via USB ska heta COM 5. Har ingen aning om varför det blev just COM 5. Möjligen kan man ta reda på vad daton tycker man ska använda för COM port via Start Program Tillbehör Systeminformation

/Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips