Gps - till nybörjare

Personligen har jag en Garmin Legend HCx som jag är mycket nöjd med i skogen och en Garmin Nüvi 360 i bilen som är jätte bra men där hade jag köpt en enklare variant idag.
Håller med om resonemanget. Tycker att en Nüvi 200 för 900 kr funkar helt perfekt i bilen. Allt bling i de dyra modellerna tillför ingenting i bilen. På offroad MC:n är det bara GPSMap 278 som gäller men där ställs ju helt andra krav.

Hade jag inte redan haft en N95 med GMXT så hade jag sannolikt köpt en eTrex Legend HCx för fotarbetet. Fördelen med N95 är ju att jag ju ändå har den med mig alltid. Tyvärr är den varken robust eller fuktsäker.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På offroad MC:n är det bara GPSMap 278 som gäller men där ställs ju helt andra krav.
Förlåt formuleringen. Jag menade bara att för mig som har Nüvi+N95+278 så är det av dessa bara 278 som duger på MC:n.

Skall man blanda in andra modeller så är faktiskt gamla 276C något lite bättre för offroad än 278 p g a tydligare kartbild. Men som sagt så finns det flera andra som oxå duger.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips