GPS i bilen?

Bättre ?

Kör med Vistan på instrumenthållaren och får mellan 5 och 8 meters noggranhet. Blir den bättre med denna antenn ?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bättre och bättre

Mottagningen blir såklart bättre, noggrannheten kan du inte påverka i egentlig mening. Men med en antenn på taket så kan du ju möjligen få in fler satelliter, och framför allt säkrare signalstyrka.

/Janne

Placeringen då?

Jag har inte provat, men den största finessen med extern antenn måste väl vara att man kan placera GPSn där den är lättast att ha att göra med?
Långt fram i rutan är ju inte alltid så praktiskt, när det gäller sikt och åtkomlighet.

Anders

Trafiksäkert

Jo antingen klämmer jag fast den mot rutan vid fönsterstolpen eller så sätter jag den i hållaren för min mobil (passar faktiskt bra).

En mobilmagnet och tillhörande platta att limma bak på GPS:en finns i din "mobiltelefontillbehörsaffär" eller på Clas Ohlson. Funkar bra!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips