GPS för arealmätning?

Kan ngn komma med ett bra förslag på GPS som klarar arealmätning på ett enkelt sätt? Min GPS12 gör det, vad jag vet, inte.
Ska mäta in areal på några nyrestaurerade åkerbitar.

Mvh

Andreas

Många lite mer avanerade Garmin klarar det. Men min lilla enkla Gecko 201 kan ladda spåret till Mapsource som räknar ut areal och sträcka på ett inläst spår.
På garmin.com kan du ladda ner manualer för olika GPS och läsa vad de kan direkt i burken.

Andra märken kan säkert motsvarande.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Garmin 12XL klarar väl arealinmätning, har jag för mig. Den enkla 12:an och CX:en med färg gör det inte - den ena för att den är för enkel, den andra för att den har för många andra funktioner.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips