Gore-text + Brodyr/tryck + Reflexer

Ja då var det dax att skaffa ny jobbjacka.. Arbetar som nyhetsfotograf och vistas ett par gånger i veckan på mörka vägar där jag måste synas!

Har tidigare erfarenhet av en äldra goretex jacka med vanligt billighets tryck med fast sydda reflexer - Den läckte galet mycket vid reflexerna och trycket såg ut som ett krig efter 4 veckor uta och in ur bilen.

så jag hade tänkt att köpa en Millet K-jacket eller likanande North Face Goretex jacka.

Jag skall ha reflexer längs underkanten på jackan och kanske något på ärmarna.
Det finns reflexer man värmer på men har dålig erferenhet av detta, de lossnar och flyttar sig.
Så reflerxerna skall sys på. Finns det företag som tejpar sömmarna till en? Eller gör gore-tex det?

Mitt företagsnamn skall vara Tryckt eller broderat i svanken på ryggen. Har tittat på Transfer tryck, funkar detta på Gore-tex?

Någon som har erfarenhet/tips? Samt ställen som gör jobbet till mig? Det får kosta vad det vill.

Tack!

Det finns enligt min uppfattning ett dåligt utbud av reflexer som man kan sy dit själv och reflexer som man stryker dit själv här i Sverige. Därför beställde jag nu i höstas från ett företag i England som heter Cyberglow som säljer alla möjliga reflexer,både stryka på,sy dit och klistra dit reflexer.

Jag beställde bla några ark sk Iron On Chevrons. Det är små reflexer ca 25mm stora,som man stryker dit på valfria ställen på sina Jackor och byxor http://www.cyberglow.co.uk/products/Iron-On-Chevrons-(small).htm?prodID=47 Man kan klippa ur dom en och en eller flera på en gång och man kan bilda sitt egna mönster.

Resultatet blir väldigt bra! Reflexerna är riktigt starka och dom tål 40° tvätt.Dom fäster på alla sorters Nylon som skaljackor och skalbyxor,och även mina Adidas tränings byxor,bommulsbyxor mm.

Dom säljer även sy dit(sew on) reflexer och man kan få vissa av dom med sin logo eller liknande efter överenskommelse.

Här i Sverige så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med någon som utför den här sortens jobb.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om jag hade varit du...

... så hade jag börjat med att kontakta Taiga i Varberg.
Där har du s a s allt på ett bräde. Bra jackor, kunnig och tillmötesgående personal och stor vana vid att sätta reflexer och tryck på kläder.

www.taiga.se

Lycka till.

Ola.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips