Göta Kanal

Jag planerar under aommaren att ta mig från Göteborg till Stockholm med kajak. Jag är ganska otränad och har paddlat väldigt lite.

Är det någon som gjort något liknande.
Vad jag undrar är hur lång tid detta kan tänkas ta?

Tacksam för information. :)

Jim har skrivit

Hej
Jim Danielsson har skrivit om bl a en paddling längs Götakanal, Vänern och Vättern. Beställde via Jim själv för en del år sedan. Vet inte om han fortfarande säljer dessa paddelberättelser.
/Hans

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Låter som en spännande tur. Skall du ta dig via Göta älv/ Göta kanal måste du passera Vänern. Det är värt att ägna god plannering för denna sjö. Om du tänker dig att passera sjön fortast möjligt kommer du att få stora ytor av öppet vatten flera gånger. Trots att det är en insjö så kan den väldigt fort växla från lugna vatten till att erbjuda förhållanden som gör det farligt att befinna sig långt från land. Så planera väl och håll koll på vädret.

Nu erbjuder Vänern också fantastisk skärgårdspaddling, skärgårdarna runt Kållandsö och Lurö är mina favoriter, varför sjön defenitivt är värd att lägga lite tid i på väg mellan Göteborg och Stockholm.

Tack...

...för ditt tips!

Ska titta lite extra på resvägarna över Vänern, visste att det fanns skärgårdar där (okunnig som jag är).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips