Globetrotter.de - moms?

Jag har inte beställt från Globetrotter.de på några år, men nu är det aktuellt igen. När jag läser leveransvillkoren (http://www.globetrotter.de/de/shop/liefer_service_eu_com.php) ser jag en skrivelse under rubriken "Prices/Country-specific VAT rates". Det ser ut som man får betala svensk moms, och inte tysk, om man beställer från Globetrotter.

Stämmer detta? Tolkar jag texten rätt? (Tidigare betalade man tysk moms vid beställning).

Står det så, så stämmer det nog.
Anledningen är då troligen att deras "svenska omsättning" är så stor att regeln är att svenska moms ska faktureras.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag fick betala svensk moms för ett par veckor sedan. 25% istället för den tyska momsen som jag tror ligger på 16%. Igen jätteskillnad men skönt att veta innan.

Liknande trådar

Svar
12
Visningar
439 K

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips