Glasögon

Hej

Jag behöver nya glasögon för sportaktiviteter, längdskidåkning, cykling mm. Har tidigare kört med oakley och senast nike. Dyra glasögon som ändå bara håller en säsong. Är det någon som kan rekommendera billigare modeller och gärna var de går att köpa i sthlm.

Mvh
Mats

Rudy Project på cykel city! Har glömt vad min modell hette men de kom med tre olika linser vilket gjorde priset överkomligt (Solglas, transperanta och kontrast höjande)

-Åke

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
didg; sa:
Hej

Jag behöver nya glasögon för sportaktiviteter, längdskidåkning, cykling mm. Har tidigare kört med oakley och senast nike. Dyra glasögon som ändå bara håller en säsong. Är det någon som kan rekommendera billigare modeller och gärna var de går att köpa i sthlm.

Mvh
Mats

Vad gör du med glasögonen om dom bara håller en säsong ??
Har kört med Oakley ett bra tag nu och knappast varit snäll mot dom men dom har stått pall.

RPJ Kerosene

Rudy Project Kerosene är det jag använder. Sådär billiga (runt 500 kr) och extra glas kostar 170 SEK.

Jag använder mina när jag cyklar MTB.
Dom håller för det mesta så länge man inte har linserna i byxfickan då man tvättar byxorna för då blir linserna fruktansvärt repiga :)

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips