glad äventyrare sökes - segling

Jag ska eventuellt segla hem en båt nu i mars/april. Det är en bavaria 44 som ska från Aten till Gbg eller Sthlm. Jag kommer skeppa båten de ca 4000 sjömil under 4 - 6 veckor. Jag har med mig en 1mate hela vägen som det ser ut nu.

Resan ser i grova drg ut så här, Aten - Corinth - Patras -Lefkas - Sicilien - Gibraltar - Portugal - Biscaya - Engelska kanalen - Kiel - Östersjön.

Om någon har lust att följa med på ett äventyr till självkostnadspris ( betala eget flyg och matkassa)
Så hör av er på mail och berätta om dig själv , erfarenheter och hur länge du vill segla.. Det är en riktigt bra chans att få lite erfarenhet av nattsegling, navigation och vaktscheman.

Obs, Det är tufft väder, kallt och blött och svårt att sova. Man måste vara lite galen för att gilla tillvaron. Om så är fallet, hör av dig på

Simon.egler@gmail.com
Simon Egler - facebook

Låter som en kul sväng.
Har du någon info om hur allt är planerat?
Ungefärlig kostnad för kalaset/ person?

Mvh
Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ungefär pris

Att flyga till athen kostar ungefär 2000:-
Vi lägger en matkassa på 10 euro / dag som vi använder tills den tar slut.
Vill man flyga ner eller flyga hem under gång får man planera det själv, ett tips är ju att kolla vart ryanair flyger. Vill någon segla hela biten kan jag hjälpa till med ekonomin så det blir + -

tidsram

jag vill ner och hämta båten runt 10 mars.
Jag behöver vara klar 10 maj
Men blir fokus på segling med få vilostopp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips