Glaciärkurs

Tjena!
Jag skulle väldigt gärna vilja gå på en glaciärkurs, dessvärre så är det knappt några som bokat in sig på STFs glaciärkurser =( Så jag undrar om någon vet någon annan glaciärkurs(helst i sverige) eller om ngn hänger me till någon kurs i norge eller så?

mvh, jeppe ( smajkeln@websidorna.com )
 
"Bara" Norge

Det finns inga andra glaciärkurser i Sverige som är öppna för allmänheten så det är nog bara att pallra sig iväg till landet med de söta norskorna... ;)
 
Tja, man kan ju undra vilka STF vänder sig till med sådana priser. Snacka om att tigga om få anmälda. För jag tror nog intresset är rätt stort.
 
klätterförbundets Kebnekaisekurs!

SKF:s kebkurs ska innehålla det mesta för högalpin klättring, glaciärer mm. Kontakta:
mikael.amlert@arcticalpin.com för mer info.

Vi kanske ses där!
 
www.bre.no

Jag ska till norge och gå en 5 dagars glaciärkurs där den 28/7-3/8 i Jotunheimen. Häng på där vet ja! Kan va skönt att höra en svensk röst som omväxling till de där pajsarna i ylletröjor;)
 
Tillräkligt med folk för glaciärkurs i Sverige

Jag ringde till STF i fredags (4 juli) och då var det en person som hade bokat in sig för glaciärkursen i Kebnekaise den 31 augusti. På måndag (7 juli) hade jag tänkt att ringa och boka in mig så om du åxå hakar på så blir vi 3 personer vilket är ett minimum för att kursen ska bli av.

Ha det
/Peter
 
www.bre.no

Jag gick Breopplevings glaciärkurs (bre=glaciär)i Bødalsseter för två veckor sedan och är mycket nöjd. Bra och mycket trevliga guider fria från divafasoner. Det var flera svenskar med på den kursen också. Ungefär halva priset mot STF, men då är det ju möjligt att själva kursinnehållet skiljer sig, det vet jag inte.
 
Scout

Jag gick norska scoutförbundets kurs (http://www.scout.no) i bree i Bödalsatra i juli (9 dagar) och det var en höjdarkurs, ungefär som NF (Norsk Fjällsportforums) kurs fast med mera ledarskap och naturligtvis scouting. Bland annat en 4-dagars tur Bödalsätra-Lodalskåpa-Jostedalsbreen-Tjuvskåra!

Mycket kunniga ledare och billigt 2200 Nok...

Sen är det ju lite mer rejäla glaciärer i Norge:)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.