Gissa position

Visst är det Södra Kungsleden jag menar. Begreppet används av Länsstyrelsen Dalarna och av turistbyråerna samt går dessutom att läsa på vägvisarna längs leden i Dalarna. Som jag förstått saken avses sträckan från Högfjällshotellet i Sälen via Grövelsjön till Storlien i Jämtland. Dock tror jag att begreppet inte är riktigt accepterat av alla och därför inte så välkänt.

Nej, det är inte den bron du anger. Det här vattendraget är betydligt större.
Jag borde ha tittat lite mer på vattendraget såklart. Då går vi söderut, till Görälvsbron.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kul! :) Anåfjället är mitt hemmafjäll som jag blickar ut över varje dag från mitt hus.

Var är vi nu?

20230818_165611.jpg

30 mil söderut från Västerbotten hamnar vi ju i trakterna rundt Grövelsjön.
Så utan att får det riktigt ihop gissar jag att vi ser Lillvätteshågna i mitten men oklart varifrån.

Henning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips