Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Ghost 9.0

Detta har ej något med detta forum att göra...men någon som vet om det finns någon svensk manual ?

Om jag ska ladda tillbaka filen till en ny hårddisk..hur gör man ?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har använt ghost i tidigare versioner med gott resultat. Bara att sätta i en dvd eller cd i brännaren starta programmet och följa anvisningarna. Då görs 1 till flera cd:s med backuppen. När man sedan vill återställa så sätter man backuppcd och återställer.

Ghost har funnits länge!

Själv använde Ghost långt innan Symantec köpte det och tycker det är väldigt smidigt. Man klarar sig gott med en gammal version.

edit: Glömde att skriva att det var Binary Research som skapade Ghost (redan 1996).
[Ändrat av fredl 2005-09-26 kl 12:32]

Återställa disk/partition med Ghost

Starta i DOS-läge med startdiskett.
Sätt in diskette med Ghost och skriv "Ghost.exe"
Välj att skriva Image till Disk/Partition
Följ instruktionerna, angé var imagen finns och vart den ska återställas.

Jag har tidigare alltid använt Ghost för systempartitionbackup, men har nu fallit för Acronis Imageserver där man startar med bootbar CD

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips