Ge mig tips på kilset!

Hej!

Skulle vilja ha några konkreta tips på bra kilset (1-10) att bygga vidare på. Bra/dåliga erfarenheter?

Mvh
/P

Detta ska du ha!

Jag tycker att DMM's Wallnutserie är utmärkt tack vare dess runda och fina former...kan sättas nästan överallt. Detta kilset är bra ner till deras 1:a därefter skulle jag rekommendera DMM's Peanutserie som är en serie på fem små offsetkilar och dessa är helt oslagbara. Mina var lila när jag köpte dem, nu finns det inget lila kvar nästan!
För större offsets så köp HB's aluoffsets.

Mitt favvoset är alltså:
1 set Wallnuts
1 set Peanuts
+ några kompletterande HB aluoffsets.

MVH Robin

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Stoppers och wallnuts

Har själv använt både WC Stoppers och DMM Wallnuts och tycker bägge set:en är jättebra. Komplettera gärna med ett par antingen HB eller DMM mässingsoffset i mindre storlekar, och någon hexa eller friend för större placeringar.

Tycker som Climbrob!

Ett set DMM wallnuts och ett set HB offsets funkar till nästan allt, komplettera med HB små mässing offset och curvs. Camsäkring tycker jag stora camalots och små aliens är optimalt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips