Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tycker att DMM's Wallnutserie är utmärkt tack vare dess runda och fina former...kan sättas nästan överallt. Detta kilset är bra ner till deras 1:a därefter skulle jag rekommendera DMM's Peanutserie som är en serie på fem små offsetkilar och dessa är helt oslagbara. Mina var lila när jag köpte dem, nu finns det inget lila kvar nästan!
För större offsets så köp HB's aluoffsets.
Mitt favvoset är alltså:
1 set Wallnuts
1 set Peanuts
+ några kompletterande HB aluoffsets.
Har själv använt både WC Stoppers och DMM Wallnuts och tycker bägge set:en är jättebra. Komplettera gärna med ett par antingen HB eller DMM mässingsoffset i mindre storlekar, och någon hexa eller friend för större placeringar.
Ett set DMM wallnuts och ett set HB offsets funkar till nästan allt, komplettera med HB små mässing offset och curvs. Camsäkring tycker jag stora camalots och små aliens är optimalt.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...