Bråket har hållt på sedan jesus hängdes upp, ingen vill ha fred, alla vill ha rättvisa, två olika sorters rättvisa, det kan ju givetvis inte uppnås, så det bästa vore om det blev som med tyskarna, de stridstupparna skiljde man åt med en mur samt soldater, det höll dem någorlunda lugna, efter en 20 30 år så kanske de glömt att den o den dödade den och den så jag måste döda den o den för det, jag sätter hoppet till att de gamle o de unga nu som strider för gamla oförätter dör ut under belägring av ryssland o USA som det var i tyskland, det funkade ju skapligt.
De själva kan inte lösa det här, utomstående måste hota med total utfrysning o vapen för att de kanske ska lägga av, men samtidigt finns ekonomi i att de bråkar, och då är det svårare att få ordning på det, det är det sorgliga faktumet.
Det är alltid ekonomin som startar krig o underhåller dem, och ibland är det ekonomi i att avsluta o bygga upp igen, köpa lastbilar o bygga struktur osv, det tjänar vi andra kulor på, så det vi skådar är bara människans sätt att överleva, så har det varit sedan tidernas begynnelse, så jag undrar varför fredsaktivisterna tror att människan skulle sitta o gosa med varandra hela tiden, det beteendet blir det ingen evolution av, det är ju evolutionen vi lever för, eller hur ?
Vad ska fredsaktivisterna göra utan krig? psykologerna utan patienter? polisen utan bovar, militären utan konflikter, osv, nä de skulle bli finanskris o massarbetslöshet, totalt kaos skulle de bli mina vänner, alla kan ju inte plantera blommor hela dagarna...usch så hemskt, tänk en massa fåniga ständigt leende människor överallt, alla är jättesnälla o empatiska så det rinner empatihonung ur mungipan på dem var man än gick, folk som kramas o pussas överallt svarta som vita o alla är med alla, alla är lika mycket värda...brrrr guuuu va hemskt, en rysare värdig herr Hitchkock minsann, må det aldrig inträffa...tacka vet jag folk som blir ilskna o förbannade !
Nån jävla ording får det vara era tokstollar här på utsidan !
Näe nu ska jag ta mig en tallrik taggtråd, o skälla ut grannidioten ordentligt det river i strupen, Prova !