Gas till kök i bodö/fauske/sulitjelma

Hej,
Ska till sulitjelma för en veckas vandring nu i augusti.
Flyger till bodö, och behöver få tag på gas till mitt kök. Någon som vet var man kan få tag på två burkar? Helst sulitjelma eller fauske...

Hej..!

I Fauske finns det sport- o fiske-affärer som lär ha gas (eller fanns, för ca 10 år sedan när jag var där). I Sulitjelma är chansen att hitta gas betydligt mindre - skulle jag tro... Det skulle vara om något pensionat eller nåt har, men det kan nog vara knepigt att hitta.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för svar.
Har fått tips om g sport i fauske, ringt och frågat och det ska finnas.
Imorgon bär det av till sulitjelma. Blir nog medsols runt sulitjelma massivet denna gång. Kanske avstickare till någon topp längs vägen. Ska gå solo denna gång.

Tack för svar.
Har fått tips om g sport i fauske, ringt och frågat och det ska finnas.
Imorgon bär det av till sulitjelma. Blir nog medsols runt sulitjelma massivet denna gång. Kanske avstickare till någon topp längs vägen. Ska gå solo denna gång.

Hur gick det? FIck du tag på gas?

Jag har samma problem: flyger till Bodö och fortsätter vidare mot Sulitjelma och behöver köpa gas på vägen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips