garmin

H innebär att det är en uppdaterad version med bättre mottagningsprestanda. Gäller dock inte den modellen du avser att köpa. Har för mig att 60CSx snart ska ersättas av Garmin Colorado (se tråden nedan).

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nä, för den modellen räcker det med "x", så har den en högkänslig mottagare.

Efter att ha kunnat jämföra Colorado med 60 CSx en tid skulle jag nog snarare säga att Colorado komplementerar 60 CSx. Alla funktioner som 60 CSx har finns inte i Colorado. Om det sen spelar någon roll är upp till var och en.

De gör väl som myndigheterna, antar jag. Kollar vad majoriteten gör och sen upphöjer det till lag.

Med andra ord skulle jag tro att de gamla modellerna får vara kvar, så länge någon köper dem i tillräcklig omfattning. Ursprungliga eTrex Vista och Legend har ju hängt kvar långt efter den rimliga pensioneringen, förmodligen för att de fortfarande går att sälja. Av någon anledning.

?

Efter att ha kunnat jämföra Colorado med 60 CSx en tid skulle jag nog snarare säga att Colorado komplementerar 60 CSx. Alla funktioner som 60 CSx har finns inte i Colorado. Om det sen spelar någon roll är upp till var och en.

Vad saknar Coloradon? Trodde i all enkelhet att den var bättre än 60CSx.

Mikael

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips