garmin

H innebär att det är en uppdaterad version med bättre mottagningsprestanda. Gäller dock inte den modellen du avser att köpa. Har för mig att 60CSx snart ska ersättas av Garmin Colorado (se tråden nedan).

Nä, för den modellen räcker det med "x", så har den en högkänslig mottagare.

Efter att ha kunnat jämföra Colorado med 60 CSx en tid skulle jag nog snarare säga att Colorado komplementerar 60 CSx. Alla funktioner som 60 CSx har finns inte i Colorado. Om det sen spelar någon roll är upp till var och en.

De gör väl som myndigheterna, antar jag. Kollar vad majoriteten gör och sen upphöjer det till lag.

Med andra ord skulle jag tro att de gamla modellerna får vara kvar, så länge någon köper dem i tillräcklig omfattning. Ursprungliga eTrex Vista och Legend har ju hängt kvar långt efter den rimliga pensioneringen, förmodligen för att de fortfarande går att sälja. Av någon anledning.

?

Efter att ha kunnat jämföra Colorado med 60 CSx en tid skulle jag nog snarare säga att Colorado komplementerar 60 CSx. Alla funktioner som 60 CSx har finns inte i Colorado. Om det sen spelar någon roll är upp till var och en.

Vad saknar Coloradon? Trodde i all enkelhet att den var bättre än 60CSx.

Mikael

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips