Garmin Oregon 300 och Friluftskartan Pro

Hej har fått problem med att låsa upp kartorna i GPS. Hade problem och gjorde fabriksåterställning på GPS alla kartor är upplåsta i Map Source men går ej att öppna när jag för över dem i GPS. GPS läser inte heller mina gpx filer som jag har på externt kort. Någon som har några tips om hur jag kan lösa detta??

Hej har fått problem med att låsa upp kartorna i GPS. Hade problem och gjorde fabriksåterställning på GPS alla kartor är upplåsta i Map Source men går ej att öppna när jag för över dem i GPS. GPS läser inte heller mina gpx filer som jag har på externt kort. Någon som har några tips om hur jag kan lösa detta??

Fixat kartupplåsningen nu men enheten hittar inte minneskortet som är formaterat FAT32 i datorn. Alla gpx filer som ligger där nu hittas inte?? Nägon som har tips att ge?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Sent svar

... men jag tror du måste lägga dina gpx-filer i interna minnet, inte på det externa kortet.
Leta efter en mapp som heter gpx på din enhet.

Så är det med min Dakota 20 i alla fall.

P

I min Oregon 450 stoppade jag i ett FAT 32 kort (8GB) och döpte det till GARMIN, sen döpte jag en mapp på kortet till garmin och la gpx-filerna där. Hoppas det är till någon hjälp.

Ps. Jag tror inte det går att ändra ett minneskorts filsystem til ntfs.....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips