Garmin Monterra

Hej Forumet
Har köpt en begagnad Garmin Monterra, med en medföljande Friluftskartan pro V4, men jag får inte fram namnen på fjällen, bäckar, m.m. Hur ställer man in dom, så dom syns?
MVH/ PO

Beror lite på zoomnivå vad som visas och inte lika mkt namn som på tryckta gröna eller blå kartan.

Finns också en inställning i menyn under kartor som ställer in detaljnivå. Den borde innebära mera namn i kartan.

Thure

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hejsan...
Jag har ställt in den på, mest detaljerat, sen när jag sätter in minneskortet i en annan GPS så visar den namnen som den inte visar i monterran!, måste nog vara på inställningar man ställer in den på, men hittar den inte.

Skumt. Låter som en bugg i Monterans operativsystem. Kontakta Garmin. Kanske finns uppdatering?

Testa att du aktiverat kartan också. Du kanske har en osm topokarta i enheten också?

Thure

Ja det är konstigt!, måste nog kolla med datorn om det finns nå uppdateringar.
Är ganska insatt i montanan jag också har...där kan man gömma namnen, och i vilken zoom nivå namnen visar sig på.
Tänkte att nån vet var dom inställningar finns.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips