Garmin köper Sportmanship

Sportmanship

Hej,

Jag har varit i kontakt med Sportmanship vid ett flertal tillfällen. Både
avseende våra Sjö-Gps:er från Garmin samt Sjökläder mm.

Senast idag. Kan bara instämma, med ovan Servicen ÄR obefintlig.
Blev chockad av ett så uselt bemötande att jag hade svårt att
fatta mig..
Tänk på det när du skall köpa saker att du kanske behöver vända
dig till Distributören..

Jag är nöjd med mina två inbyten av Garmin GPS men hade en kille med hyfsat dålig fingertoppskänsla på tråden i somras. Han avbröt mig flera gånger, lyssnade uppenbarligen inte på vad jag sa, och sa sen "nu gör vi så här va!" lagom drygt på klingande Göteborgska. Jag hade nästan glömt bort det när jag läste det här. Jaja, det var en galning. Finns säkert andra som är vettigare.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Service håller tyvärr på att försvinna på fler och fler företag idag, det är inte bara Sportmanship som har dålig service och medarbetare som inte vet vad god service innebär.
Det är som med allt annat man får vad man betalar för, vill man inte betala vettiga lösner så får man nöja sig med 19-åringar som inte har lärt sig servicemedvetande än. Vet inte åldern på Sportmanships personal men upplevelsen man får när man kontaktar dem är att det är yngre personer som jobbar med support/service.

Får man tag i rätt person så går det bra, annars är det bara jobbigt att kontakta dem.

Inte för att Sportsmanship's service har varlit dålig men innan kunde man ju alltid vända sig till Garmin Europe om man blev missnöjd. Det möjligheten lär försvinna.

Antagligen försvinner den svenska 3-årsgarantin på enheter köpta i Sverige. Å andra sidan så bör man fortsättningsvis kunna serva enheter köpta utomlands även i Sverige.

Skojar du? Service har aldrig funnits på sportmanship. Jag jobbade under några år som återfösäljar av garmin produkter, vi slutade skicka GPSer till sportmanship över huvudtaget för dom var helt j**la hopplösa att ha att göra med. Men bättre bemötande än det som Garmin i england hade får man leta efter, där finns både service, kundkänsla och goodwill. Något problem med 3års garantin var det aldrig hos dom heller.

Skojar du? Service har aldrig funnits på sportmanship. Jag jobbade under några år som återfösäljar av garmin produkter, vi slutade skicka GPSer till sportmanship över huvudtaget för dom var helt j**la hopplösa att ha att göra med. Men bättre bemötande än det som Garmin i england hade får man leta efter, där finns både service, kundkänsla och goodwill. Något problem med 3års garantin var det aldrig hos dom heller.

Nej jag skojar inte. Dom gånger jag behövt reparera/reklamera så har det funkat utmärkt hos Sportmanship. Men jag kanske bara har haft tur?

Å andra sidan så har det funkat lika bra med Garmin i England. Min nuvarande 278 köpte jag utomlands och den bytes via Garmin England på garantin när skärmen blev repig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips