Garmin GPS Oregon 500

VARNING för GPS Garmin 500 och deras "reklam" om att man kan flytta kartor hit och dit mellan olika enheter såsom Friluftskartanpro v2 och sjökorten BlueChart G2.

Om du har massor av tid över kanske du kan få ordning på det här!

Mina kartor och gps:en har totalhavererat och är nu oanvändbart bara en vecka efter inköp!

Jag tycker inte riktigt att det framgår vad du gjort eller vad som har hänt. Och ja, det är inte helt simpelt att fixa och trixa med GPS, kartor och minneskort alla gånger.

PS.
Registrerade du dig för att få hjälp eller bara för att avreagera dig? Det finns kanske folk som kan hjälpa dig här även om det är rekommenderat att prata med köptsället eller Garmin själva.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det går väl alldeles utmärkt att flytta Garmin-kartor mellan olika GPS-enheter. Allt som krävs är väl att kartorna köps in på minneskort istället för på CD/DVD? Att du sedan inte kan titta på dem i PC eller typa om dem, hör väl inte hit?
/Niklas

Har inte haft några problem med min 550t
Har tagit bort den installerade kartan och kör med alla delar av friluftskartan pro samt eurpe city navigator 2010 (tror jag det var)

Utan problem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips