Garmin Foretrex 101

Hej!

Jag har inte själv någon erfarenhet av den men är spekulant.

Det finns lite att läsa i recensionsbanken; http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=4073
om du inte redan sett.

Vad gäller priser och utlandsköp finns det ju mycket att läsa i andra trådar. Komplett.se säljer den dock till ett hyggligt bra pris även i jämförelse med t.ex. aspidshop.com(men inte i jämförelse med USA-pris). Fördelen med att köpa från komplett.se är att man får garanti hos sportmanship, vilket kanske kan vara bra om foretrexen skulle krångla. Man får då också svensk manual (jag hörde mig för hos sportmanship och komplett.se är tydligen en av deras återförsäljare).

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
En sak till..

Vad jag har hittat verkar clover.se sälja den billigaste kabeln för anslutning av Foretrex till PC. Om du nu är intresserad av det.

Foretrex 101

Mycket nöjd!!!
Har haft min i några veckor nu, har visserligen bara använt den på några löprundor och promenader men den funkar mycket bra. Visst, displayen är ju av enklaste modell och funktionerna är inte så många om man tex jämför 76 serien som jag använt mycket i jobbet men för att få X,Y och märka ut waypoints och mata distans så är den utmärkt!! Har en E-trex Venture som jag också är mycket nöjd med men har en känsla av att den kommer att bli liggande nu.... För mig kan aldrig en Gps ersätta kartan och kompassen har den bara som en säkerhetsdetalj.
Men vill ni ha en lättanvänd och smidig Gps så kan jag varmt rekomendera Foretrex 101!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips