Garmin Foretrex 101

Hej!

Jag har inte själv någon erfarenhet av den men är spekulant.

Det finns lite att läsa i recensionsbanken; http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=4073
om du inte redan sett.

Vad gäller priser och utlandsköp finns det ju mycket att läsa i andra trådar. Komplett.se säljer den dock till ett hyggligt bra pris även i jämförelse med t.ex. aspidshop.com(men inte i jämförelse med USA-pris). Fördelen med att köpa från komplett.se är att man får garanti hos sportmanship, vilket kanske kan vara bra om foretrexen skulle krångla. Man får då också svensk manual (jag hörde mig för hos sportmanship och komplett.se är tydligen en av deras återförsäljare).

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En sak till..

Vad jag har hittat verkar clover.se sälja den billigaste kabeln för anslutning av Foretrex till PC. Om du nu är intresserad av det.

Foretrex 101

Mycket nöjd!!!
Har haft min i några veckor nu, har visserligen bara använt den på några löprundor och promenader men den funkar mycket bra. Visst, displayen är ju av enklaste modell och funktionerna är inte så många om man tex jämför 76 serien som jag använt mycket i jobbet men för att få X,Y och märka ut waypoints och mata distans så är den utmärkt!! Har en E-trex Venture som jag också är mycket nöjd med men har en känsla av att den kommer att bli liggande nu.... För mig kan aldrig en Gps ersätta kartan och kompassen har den bara som en säkerhetsdetalj.
Men vill ni ha en lättanvänd och smidig Gps så kan jag varmt rekomendera Foretrex 101!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips