Garmin eTrex H

Jag sitter här och funderar på om jag skulle ta och köpa en GPS. Just nu har jag inte möjlighet att lägga allt för mycket men jag hittade denna Garmin eTrex H. Den kostar inte ens 1000 SEK vilket jag nu kan lägga på det.
Det jag nu undrar är om någon har erfarenhet av denna eller något tycke om det/den.

Basic

icke kartförsedd GPS. Du kan logga färdspår och använda i dålig sikt men avsaknaden av kartor tycker jag tar bort en del av nöjet och lättillgängligheten och därmed nyttan.

Men även kartorna kostar som du kanske noterat.

Skulle inte avråda från köp men man bör veta vad man kan göra med den här GPSen och tro att man blir nöjd med det. Mottagaren är bra men 2:a handsvärdet är nog tveksamt.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Har en Garmin eTrex C

Jag har en Garmin eTrex Vista C liggande. C står för color/färgsskärm. Orsaken att jag uppgraderade til en HCx var att den saknar minneskortplats, 24MB inbyggt, och har inte högkänslig mottagare, har inte stört mig förutom en gång i mycket hög och väldigt tät skog här i Stockholmsområdet. Den är i mycket gott skick trots att den är flera år gammal, jag är väldigt petig med mina prylar. Finns intresse så skicka PM.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=263

cf-md.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips