Garmin 60Csx Minneskortsstorlek?

Hej, som rubriken lyder så undrar jag hur stort minneskort jag kan köpa till min nyinköpta 60Csx.
Eller hur stort minneskort den klarar av. :)
Tack på förhand
/Peter

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tjena!! Det gick verkligen fort att få svar :) Kanon!!
Jasså jag kan ha ett 2 gigs kort i den, super.
Då ska jag köpa ett sånt, vill ju ha så stort som möjligt.
Tack för svaret

Jag har City Navigator Europe NT v9 och Friluftskartan Pro Götaland på mitt 2 GB kort. Gott om plats över till fartkameror, spårloggar osv.

TIdigare har det gått rykten att det varit en del problem med SanDisks kort, men jag vet inte om det ställer, kanske bara berör Extreme-varianterna. Kör själv med Kingston 1GB, vilket fungerar utan problem.

Bra att ni skriver in lite synpunkter & hur det går med större minneskort.
Hur mycket kartor som får plats & ev problem eller annat.
Har inte varit iväg å köpt ngt ännu, men det blir väl snart

Jag fick inte mitt 2GB SanDisk (ej ultra, utan av billig enkel modell) kort att fungera stabilt i min 60CSx, köpte ett 1GB av samma modell och det har fungerat utan problem. GPS´en är köpt i USA under hösten 07 har inte sett när den är tillverkad, känslan är att den är nytillverkad då det följde med ett 128MB SD kort istället för 64MB som det står på kartongen.

Jasså det ville inte funka riktigt bra med 2gig... nä då kanske jag köper ett 1GB istället.
Borde väl klara mig långt med det oxå.
Har ju inte kommit mig för å göra det än. Nån fler som uppevt samma sak?

Har et SanDisk 2Gb i en 60x .
Fungerer helt fint.
HAr fylt på med 1,3 Gb med autoroutings kart og topo kart. pluss en masse POI.

SanDIsk Extrem kort blir "fritert" av GArmins x modeller, det er mu.ig at det er de problemene du har hørt om Sandisk sine kort..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips