garmin 60C

Hej
Kan man använda lantmäteriets Grönakartan i denna GPS? Kan man använda Fugawi för överföringen i så fall? Vad är det för fil-format som används? Har tängt byta upp mig till denna gps, men tycker att friluftskartan ser lite tråkig ut.

Bara Garminformat

Tyvärr, du kan endast använda Garminkartor dvs Friluftskartan, City Select, Metro Guide etc.
Det enda du kan föra över från Fugawi är waypoints, spår och rutter.
Bertil

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
mordellio; sa:
Har tängt byta upp mig till denna gps, men tycker att friluftskartan ser lite tråkig ut.

jag har själv en 60cs
tyvärr så sitter du fast med friluftskartan.
mitt högst personliga omdömme om den är att den tyvärr får en massa underligga saker för sig, exempel att det finns en cyckelstig 200 meter ut i vattnet, som iofesig följer vägen helt men ca 200 meter fel.
en stadsdel i stockholm är öppen mark (vilket den inte har varit de senaste 20 åren iaf...)
hus 100-150 meter ut i havet.
lite sådana där småskumma saker..
Det finns dessutom ett "inbyggt fel" i den när du zoomar in för mkt (120-200 meter).

jag trodde friluftskartan skulle vara något i stil med gröna kartan men tyvärr så är skalan 100 000 : 1 istället för gröna kartans 50 000 : 1 så den är mer i still med fjällkartan. dvs inte bra.

så jag är mkt besviken över kartan i sig.

De goda nyheterna är att det tydligen är planerat en ny karta. man får hoppas att den är i bättre skala och tydlighet.

Tack

Tack för era svar.
Tror att jag lugnar mig med att byta gps, har nu en etrex venture så den får väl gå ett tag till. Det var ju trist att inte kartan fungerar som den ska, hoppas att det kommer nåt bättre. Det bästa vore väl en iQue eller liknande, men jag använder den vid skoteråkning så det funkar ju inte heller.
Tack för era svar, det sparade mig nån krona.
Mordellio

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips