Gamla hederliga Lundhags sökes!

Hej!
Sitter minst sagt i en otrevlig sits. Har alltid användt min fars pålitliga Lundhagskängor i modell äldre när det gällt att vistas utomhus och aldrig varit några problem.
Nu här i veckan var jag ute med en kamrat och vi vart rejält blöta, fram mot kvällen i lägret när jag gått och lagt mig fick han för sig att flytta kängorna närmare elden, vilket resulterade i allt för grillade och förstörda kängor...
Vecka 33 bär det av till Sylarna för mig och har haft väldigt svårt att hitta ett par nya kängor jag gillar och hinner att gå in.
Undrar om nu någon vänlig själ vet hur jag ska gå till väga för att få tag i ett par äldre Lundhags i storlek 45? Någon som har ett par gamla liggandes hemma till salu?
Skicket spelar ingen större roll!

Tack på förhand!
//Benjamin

Senast ändrad:

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jag kommer inom kort lägga upp en annons på mina högskaftade syncro (1 år gamla) i stl 45,5 (utbankade en halvstorlek framåt och utvidgade ovan tårna). Det blir dock efter helgen, då jag ej har tillgång till dator ännu.

Syncon är bekväm - har aldrig givit några skavsår. Utbankningen gjordes av Urban på lundhags då min vänsterfot är större än den högra (bägge är dock utbankade).

Köpte nyligen ett par nya i större storlek då jag vill kunna ha tjockare sockar i dem på vintern.

Hmmm... Nu är det väl så att man går in ett par kängor efter SINA fötter. Så ett par kängor från någon annan kan ju passa lika illa som ett par nya.

Jo, men sånt går över efter några mil. Då jag har tagit över någon annans käng tycker jag det blir mest obekvämt med de gamla vecken över tårna. I och med det rätt oformbara cellgummit bör inte den situationen uppstå på käng med detta.. Det enda jag tror kan vara problematiskt är ev. snedslitning av sulan och det går att lösa i Järpen.

Vad missar man om man istället för Lundhags köper försvarets gummikängor? Båda har ju cellgummi plus ofodrat skinn. Jag har inte provat några Lundhags, däremot hade jag ett par gummikängor i lumpen som jag knappt använde alls. De var alldeles för höga över foten tyckte jag. Är det så generellt, eller var felet för tunna sockar? Åker foten omkring i Lundhags också om man inte följer rekommendationen att använda två par sockar?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips