gå till tertojåkka?

fick fiske i Terto från hängbron o ner.
ser ut att ligga långt från allt. kan jag gå dit åka fyrhjuling eller hur gör jag?
är det långt från Tjåurek ner till bron?

Hej!

Vi gjorde som så att jag ringde på måfå någon i byn Laukkuluspa och frågade vederbörande om vem i byn man ska anlita som båttransport över älven. Sedan knatade vi iväg med ett första stopp i harrsjön Ratek.
Nästa dagsetapp blev Tertojåkk. Väldigt fin och enkel vandring efter stigen.
Annars kan ju ett helikopterlyft vara att rekommendera.

Vilket datum har ni planerat in?, detta är nämligen väldigt viktigt för detta vatten.

/Pack
[Ändrat av pack 2007-05-13 kl 18:46]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tertojåkka!

Grattis! Har själv samma vatten som 2:a hands val i min ansökan till länsstyrelsen...har inte några större förhoppningar ,om samma tur som du!Men man vet aldrig...Hur som haver så skulle jag göra som grabbarna i tidigare inlägg...Med hjälp över från Laukkuluspa är det bara ca.1,5 mil till jokken.Säkert en härlig vandring som ger fiskeresan en dimension till och dessutom miljövänlig.Tre dagars fiske kräver ingen jättepackning så ryggan blir lätt.Hoppas att ni får ett riktigt skitfiske och att ni får känna på jokkens storvuxna öringar,som ni naturligtvis återutsätter så jag också kan hälsa på dom.."ler"Mvh.Timo.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips