Gå i från skåne till stockholm

Det skulle vara kul att någon sommar gå i från Skåne och till Stckholm ev längre. vem skulle vilja vara med på något sådant

Ursäkta frågan men om du är i skåne som har nästan allt utom fjäll, varför vill du då gå till stockholm?
Såvitt jag vet finns inte heller där några fjäll.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Du skulle få puscha rätt hårt för att hinna det på en månad. (Men du skrev ju _minst_ en månad). Jag skulle budgetera tre månader, men det lär behövas en karta för att räkna mer exakt.

Funderar du på att gå på vägar, längs leder eller någon specialsträcka? Jag vet att man kan gå hela altet via leder. Skåneleden, Blekingeleden ... Sörmlandsleden, från Trelleborg till där tunnelbanan börjar.

Nja du har pessemister på tråden ser jag. Vägledes är det ca 65 mil, adderara 15% och du kommer upp i knappt 75 mil, om du går 5 mil om dan är det 15 marschdagar, du kommer att behöva vilodagar så 20 dagar är fullt möjligt. Bekvämt för proviantering och restaurangbesök med tätt mellan byar och städer men mördande tråkigt att gå i. Man kan i stort följa sillaspåret eller oxtrampet upp till Östergötland sen bör du vända NV ut.
Förutsättningar är lätt packning och god motivering. Räkna med strumpslitage och tänk på badhusens möjligheter när du passerat Malmö.
//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips