Gå från Karlberg till Sundbyberg?

Hejsan!
Är det någon som vet hur lång tid det tar att gå i långsam/normal takt från Karlberg till Sundbyberg? Har inte tränat på över tre månader och vill nu komma igång igen efter allehanda sjukdomar och tänkte i så fall hoppa av en pendeltågsstation tidigare då jag ska till jobbet. Har själv inte vågat att testa ännu ifall om det tar alltför lång tid. Bor ganska långt bort från jobbet och har ingen möjlighet att försöka då jag är ledig heller.

Tacksam för seriösa svar då jag behöver minska 20-30kg i vikt på ca ett år.
 
Ja bilvägen är det 5.6 km (enligt eniro), så en timme inklusive 10 min rast gjirde man det på i det militära:)

Nä allvarligt så tror jag en timme kan vara en bra riktlinje.
 
1 timme

Jag gick o cyklade precis den sträckan när jag jobbade i Sundbyberg för några år sen, håller med öringen om att det tar ca 1 timme att gå. Trevlig promenadväg, alldeles intill vattnet och bilfritt nästan hela vägen. Nästan så jag skulle vilja jobba i Sumpan igen, bara för att få pendla den sträckan ;)

//Anders
 
Du kan väl testa någon dag när du ska hem. Då är det ju inte lika tidspressat och du ser hur lång tid du behöver utan att riskera att komma för sent.

Du skriver inget om hur lång hela resvägen är, men cykel hela vägen är naturligtvis inte ett så dumt alternativ. ex Jakobsberg-centralen är väl runt 15 km och tar väl så där 45-50 minuter att cykla. Och är det längre du har blir ju effekten bara bättre. Eftersom du bättre integrerar restiden med motionen då du slipper tågdelen av resan.
 
Hej och tack för alla svar.

Jag bor i Skogås och jobbar i 12-timmarspass så det är lite svårt för mig att cykla hela sträckan. Gjorde det i somras och fick då ynkliga 5 timmar att sova så det går inte. Däremot promenaden låter perfekt!

Tack, tack, tackelitack! Skall sätta på mig promenadskorna och traska så fort jag kan ;o)

/en glad j-vel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.