Batteri till Suunto Metron pulsband

Hej
Kan någon svara på vad det ska vara för batteri i Suunto Metrons pulsband?
Manualen säger inget, men att det går att beställa ett "battery kit" för $20 - suck.

MVH
/G
[Ändrat av uglykidjoe 2004-04-29 kl 01:11]
 
CR 2032?

Jag har en X6 HR och i det pulsbandet är det vanliga CR 2032 liksom i klockan. Metron verkar snarlik så jag gissar att det är samma batteri i pulsbandet. De andra pulsband (Sigma) jag har har också CR 2032.

CR 2032 finns för liten summa bland annat på Biltema och Clas Ohlson.

Thure
 
Re: CR 2032?

thureb; sa:
Jag har en X6 HR och i det pulsbandet är det vanliga CR 2032 liksom i klockan. Metron verkar snarlik så jag gissar att det är samma batteri i pulsbandet. De andra pulsband (Sigma) jag har har också CR 2032.

CR 2032 finns för liten summa bland annat på Biltema och Clas Ohlson.

Thure

å vad surt, jag tror nämligen du har rätt och jag har provat med det batteriet med väldigt dåligt resultat - den tror att jag är död, 0 slag / minut..

Hoppas kanske att det är pulsbandet som är dött, borde gå att byta, eller?
 
ghostface; sa:
Jag trodde att man bytte hela pulsbandet när batteriet tog slut?! Har inte sett att det går att öppna på något sätt...

Någon som vet mer???

/Calle

Såg denna info på Polars hemsida:

http://support.polar.fi/PKBSupport.nsf/ALLDOCS/42256C2B001E0F6A422568150042B472?OpenDocument
[Ändrat av ghostface 2004-04-29 kl 13:21]

Jag tror att Suunto har haft 2 varianter på pulsband, ett från polar och ett eget (utvecklat tillsammans med polar). Det är suunto bandet jag har strul med. Surt om man alltid var tvungen att byta band när batteriet är slut!
 
Tja!

Suunto har två varianter på pulsband.

-Det ena från polar (utan lucka på baksidan)där man måste köpa nytt när batteriet tar slut.

-Det andra är deras egna som har en lucka på baksidan (likadan som på klockan) och det är samma batteri som i klockan.

Harebra/fredde
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.