Roddmaskin till min far

Hej!

Jag letar efter en roddmaskin till min far som närmar sig 60. Han är lite tyngre och tycker inte dom modeller han har provsuttit i butik (Titanlife S Line) har känns speciellt bra.

Har vi någon här inne måntro som har lite kunskap kring roddmaskiner och vilka modeller man bör undvika eller kolla närmare på? Vad jag har hittat är att Concept 2 maskinerna verkar mycket bra, tyvärr är dom lite svåra att hitta på begagnademarknaden för ett hyffsat pris.

Priset är inte satt i sten, men under 10 000:- och helst närmare 5000:-

Tack // Emil
 
Consept 2 maskinerna är bra men top of the line är roddmaskiner med vattenmotstånd. mest ergonomiskt och skonsamt för kroppen.
Synd att dom är så extremt dyra.
Billigaste alternativet är nog att köpa en gammal roddbåt till honom så att han kan ro i en sjö...
 
Fördelen med Concept 2 är att de är etablerade på marknaden och reservdelar bör vara lättillgängliga under lång tid. De har ett hyggligt andrahandsvärde, så används den inte så ofta kan den säljas utan alltför stor förlust. Tex cyklar tappar närmare 50% första året.
 
En begagnad concept II är om man hittar den antagligen det bästa alternativet även om det är lite dyrare. Nu efter pandemin så kanske begagnat marknaden för träningsredskap blir lite mer normal igen och utbudet ökar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.