Tips på roddmaskin!?

Hej ALLA!

Jag tänkte köpa en roddmaskin, men är nybörjare. Jag söker en maskin med kvalité, bra pris och en som inte är så skrymmande när man inte använder den.

Hoppas på förslag!

har du funderat igenom detta? tyvärr hamnar de flesta "hemma" gym prylarna snabbt under sängen eller i garderoben, då bör du välja en som får plats under sängen :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jag gillar ..

.. modellerna med fläktbroms eller vad det heter, inget lull-lull i form av dataspel etc .. sånt känns mest plastigt .. och håller med föregående talare .. ett gym med roddmaskin är inte dumt alls .. ingen/mindre kapitalbindning och nån annan tar hand om service etc .. plus att man kan kika på tjejer bakom solbrillorna (ja, tjejerna kollar väl på killarna antar jag - om man nu inte är gay, då ställs ju allt i en annan dager helt o hållet)

Ingen billig bra losning

Gymkort i all ara, men det ar otroligt praktiskt att
har ett hemmagym dar man kan tranar snabbt och ofta,
om man inte har tid for ett riktigt gym besok.
Jag har haft sadant i ett par ar, och det som jag mest vill har ar roddmaskin, men de billiga dra ojamnt
och ar mycket irriterande, och de dyra ar DYRA.
Sa jag kor fortfarande med en sadant dar man lyfta
vikten genom att dra ett hantag mot sig.

Concept II

Tjenare,
Jag rekommenderar varmt en Concept II. Har en själv som jag köpte begagnad från roddklubb i Danmark eftersom dom kostar en del.

Har haft min i snart 5 år och ännu samlar den inget damm att tala om (tvärtom faktiskt, den blåser omkring dammet i källaren när man kör ;-) Jag kör mest vintertid men även ruggiga sommardagar när tiden är knapp.

Jag tycker att roddmaskinen ger en suverän "allmänträning" och passen kan ju varieras i det oändliga med intervaller etc etc.

http://www.concept2.se

Magnetbroms har fördel att den är tyst men luftbroms är mycket skonsammare eftersom den inte ger något ryck när du börjar dra varje gång.

Håller med om Concept2 och även gym. Du får också en bra möjlighet att jämföra dig via nätet med rankinglistor och rekord.

Information om roddmaskiner

Hej!

En sida som du säkert kan ha nytta av där du kan få information om roddmaskiner och var du kan köpa sådana.

Kom till sidan här: Roddmaskiner

Det finns 2 st riktigt bra roddmaskiner på marknaden, det är Concept 2 och Matrix Air rower (tidigare hette den Johnson W8000). Jag har testkört båda två och faktiskt så tycker jag att Matrix maskinen är något bättre. Anledningen till det är att du kan ställa motståndet extra tungt på den med hjälp av en magnet och då får du möjlighet att köra mer styrketräning. Concept maskinen har enbart luftmotstånd medans Matrix alltså har både luftmotstånd och magnet. Maskinerna ligger i samma prisklass. Datorn är däremot bättre på Concept då den är på Svenska och fler möjligheter att koppla upp den på datorn och vara med på olika tävlingar.

Senast redigerad av en moderator:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips