Funkar Reedkapell på Måsen?

Hej Thure!

Jag har den anatomiska sitsen i glasfiber. Kapellet är ganska hårt att kränga på och sitter tight när jag hänger uppochner, men när jag böjer mig bakåt i rollen lossnar det vid ena kanten. Antar att du har rätt - den gigantiska sittbrunnen ger ju fantastisk komfort, men det måste vara svårare att fixa ett kapell som sitter fast på den. Vore intressant att veta vilket typ av neoprenkapell du använde innan chillcheatern.

Sen har jag blivit varse att jag är skapt som en tax. Jag har tydligen lång överkropp och korta ben för mina 190 centimeter. Ett gammalt ex mobbade mig för detta, men hon hade allmänt dålig koll så jag tog henne sällan på allvar. Men kanske bidrar min långa överkropp till att kapellet stramar när jag ålar omkring på akterdäck :)

Hoppas du testar ett par rollar med reedkapellet och rapporterar. Jag tycker deras material verkar helt fantastiskt.

Med Vänliga Hälsningar!

Marcus

Testade

lite självräddningsövningar i skvalpigt vatten i skärgården igår eftermiddag. Reedkapellet var bättre än jag.

Kom upp först på den tredje eskiln. Körde med olastad kajak och i sidsjön var det svårt att få till balansen både i slutfasen av eskimåsväng och vid cowboyäntring. Men kapellet satt kvar bra spänt utan att hindra rörelserna. Kanske bar de glatta badbyxorna en negativ faktor gled omkring på sitsen. Bomullsbyxor är eventuellt mer funkis för att styra kajaken med höfterna.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack Thure!

Fint att du tog dig tid att posta omdömme, jag uppskattar det mycket. Om du gled runt även nedom (ovan? proximalt?) om kapellet, dvs. med stjärten så borde det tala för att kapellet tål att sträckas i alla möjliga riktningar. Därtill tätt. Låter mycket bra. Jag kommer nog också skaffa ett på sikt.

High paddel!

/Marcus

Kul!

Måste bara anmärka att jag också sitter i en VKV (fast en Ocean), har fäst en svensk flagga på rodret som du och paddlar vinge! Vi kommer se ut som dynamiska duon om vi skulle mötas på vattnet någon dag. (Självklart är det du som är Batman & jag Robin) :)

High paddel!

/Marcus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips