Fuji Royale eller Nishiki Bigfoot Race??

Min gamla konverterade mountainbike börjar bli sliten och jag har blivit sugen på att skaffa mig en s.k. hybridcykel. De två jag suktar mest efter f.n. är Fuji Royale samt Nishiki Bigfoot Race. Fujin verkar vara mycket välbyggd och påkostad bl.a. med Ultegra-växel bak. Den kostar mer än 10000kr. Nishikin däremot tycks vara en korsning mellan stridsvagn och hybridcykel. En rejäl välutrustad cykel till ett pris av mellan 7-8000kr tycker jag är helt ok. Jag cyklar till 99% på asfaltvägar så dämpning är helt ointressant för mig. Vill gärna läsa inlägg från er som har erfarenhet eller initierade synpunkter vad gäller dessa cyklar. Även tips om andra cyklar av samma typ jag kanske har förbisett mottages med tacksamhet.

Byt till CX

froilan; sa:
Jag cyklar till 99% på asfaltvägar

För en som uteslutande cyklar så mycket på asfalt borde en riktig racer passa bäst.
Jag har cyklat mindre asfalt än 99% med min!

Men om en riktig racer är ett för stort steg denna gång kanske en CycloCross(CX) kan passa bättre?

Det finns nu flera intressanta modeller. Denna kanske?
5xr8blu.jpg

http://www.cannondale.com/bikes/05/ce/model-5XR8.html

Eller den nu nästan klassika 'ormen', Jake the Snake
2K4_JaketheSnake_650.jpg

http://www.konaworld.com/2k4bikes/2k4_jake_the_snake.cfm

Vad säger du?

/Håkan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips